Věřím, že každý z nás má schopnost vyřešit své obtíže v okamžiku, kdy má dostatek podpory, zdrojů a informací. Začít můžeme tady a teď…

Vystudovala jsem jednooborovou psychologii na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze (rok ukončení 2017, titul Mgr.). Rigorózní řízení jsem absolvovala tamtéž v roce 2019 (titul PhDr.). Ještě předtím jsem vystudovala obor Psychosociální studia na Husitské teologické fakultě Univerzity Karlovy (rok ukončení 2017, titul Mgr.).

Ve své praxi čerpám nejen ze svých znalostí a zkušeností získaných při studiu psychologie, ale také z mého prvního vysokoškolského studia v oblasti sociální práce a sociálních služeb a především z praxe. Během studií jsem absolvovala stovky hodin praxí a stáží v mnoha různých zdravotnických a školských zařízeních a sociálních službách. Jako dobrovolník jsem vedla podpůrné skupiny pro rodiče dětí s ADHD a skupiny pro nácvik sociálních dovedností dětí školního věku s emočními a sociálními problémy ve dvou pražských pedagogicko-psychologických poradnách. Jezdila jsem na tábory se sociálně či zdravotně znevýhodněnými dětmi a s dětmi s ADHD či epilepsií apod.

Olga Krajčová

Po ukončení studií jsem pracovala v naší největší Pedagogicko-psychologické poradně pro Prahu 1, 2 a 4, kde jsem sbírala cenné zkušenosti v oblasti psychologického poradenství, psychologické diagnostiky a školství. Jako školní psycholožka jsem od roku 2018 postupně pracovala na plný úvazek na dvou pražských základních školách. Školství je mi nadále velmi blízkou oblastí, ve které se velmi dobře orientuji a ráda jsem s ní v kontaktu. Od roku 2022 se věnuji své soukromé praxi a od dubna 2024 působím jako školní psycholožka na Pražské konzervatoři.

Absolvovala jsem mnoho vzdělávacích kurzů a seminářů. Vzdělávání totiž považuji za nikdy nekončící proces, do kterého se vyplatí investovat. Za zmínku stojí především kurzy, které obohatily mou práci a jejichž poznatky a techniky neustále využívám a rozvíjím. Byly to zejména: komplexní výcvik v Krizové intervenci, workshopy zaměřené na práci s terapeutickými kartami a práci s “terapeutickým pískovištěm” neboli Sandplaying aj.

V současnosti sbírám aktivně nové zkušenosti v roli matky tříletého akčního kluka. Rodičovství neuvěřitelně rozšířilo moje obzory a změnilo moje vnímání vztahů mezi dětmi a rodiči, ev. širší rodinou. Mateřství a rodičovství považuji za nejcennější zkušenost, jakou mohu získat nejen jako psycholožka, ale také jako žena. Můj syn je mi učitelem každý den. A můj manžel – rovněž psychoterapeut – taktéž.

Jsem studentkou psychoterapeutického výcviku v Gestalt psychoterapii (IVGT, Praha). Nacházím se v závěrečné fázi svého více než pětiletého psychoterapeutického vzdělávání.